Tema activității
- Înțelepciune
- Comunicare
- Identitate personală
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
- Altele
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
Descriere
Această metodă poate fi utilizată cu multe scopuri. De la dezvoltarea capacității de exprimare, de reflecție și până la evaluarea învățării personale pe durata unui proiect individual sau de grup.
Pregătire: listați anexa pentru fiecare participant.
Facilitare: completarea de către participant a anexei se va face pe parcursul sau la finalul unui proiect, dar, pentru ca să se petreacă reflecția asupra propriului proces de învățare, participantul trebuie să primească anexa și să fie explicate toate conceptele din ea. De aceea, rugați participanții să citească informația și să formuleze oral sa în scris întrebări de clarificare. Pentru cei de vârstă mai mică sunt foarte utile exemple de răspuns, poate chiar o fișă completă, care să fie citită cu voce tare în clasă și apoi să fie discutată.
Pe durata sau la finalul proiectului, participanții completează fișa și apoi, funcție de scopurile urmărite de dvs (și declarate încă de la început), decideți cum procedați: ei pot să citească aceste fișe sau să prezinte jurnalul (vedeți la anexe sugestii de editare) și apoi să discutați pe marginea a ceea ce s-a citit; puteți să le adunați și evaluați, oferiți un feedback scris, individual sau unul oral, general.
Obiective de învățare
- Participanții identifică cunoștințele, abilitățile, atitudinile personale din timpul implicării în proiect
- Participanții se autoevaluează
- Participanții formulează generalizări și aplicări în viața de zi cu zi pornind de la reflecția asupra experienței din proiect
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- A învăța să Înveți
- Civice şi sociale
Valori
- Plăcerea de a învăţa
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute